VERSLAS KVIEČIAMAS PASINAUDOTI GALIMYBE INVESTUOTI Į INOVATYVŲ DIZAINĄ
Įmonės raginamos pasinaudoti galimybe gauti iki 30 tūkst. eurų paramą gaminių (produktų) ar paslaugų dizaino kūrimui arba atnaujinimui. Tai – proga sustiprinti savo pozicijas šalies rinkoje ar sėkmingiau konkuruoti tarptautinėje.
Dizaino inovacijos – itin aktualios
Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) kviečia įmones teikti paraiškas finansavimui gauti pagal priemonę „Dizainas LT“. Įgyvendinamų projektų tikslas turėtų būti didinti produktų ar paslaugų patrauklumą, jų paklausą bei įmonės produktyvumą.
„Šiuolaikinėje rinkoje vyksta intensyvi konkurencija, ir produktų bei paslaugų atnaujinimas pagal klientų, vartotojų poreikius leidžia įgyti konkurencinį pranašumą. Juo labiau, jeigu įmonės su savo produktais ar paslaugomis nori išeiti į užsienio rinkas. Dizaino srityje mūsų šalis nėra gerai žinoma pasaulinėje rinkoje, nors kūrybinį potencialą turime tikrai didelį“, – sakė LVPA direktorius Aurimas Pautienius-Želvys.
Vertinant paraiškas, papildomi balai bus skiriami, jeigu kuriami ir diegiami dizaino sprendimai spręstų tam tikras socialines, ekologines problemas arba prisidėtų prie universalaus dizaino taikymo.
„Tai, kas susiję su gaminių inovacijomis ekologijos srityje, negalią turinčių ar kitų asmenų poreikių sprendimais paslaugose, šiuo metu yra labai aktualu ir paklausu, dėl to verslas tikrai galėtų pasinaudoti galimybe gauti paramą kūrybinių inovacijų kūrimui“, – teigė A. Pautienius-Želvys.
J. Liugaila: neturime prabangos nereaguoti į pokyčius
Lietuvos grafinio dizaino asociacijos (LGDA) valdybos narys Jonas Liugaila sakė, kad dizainą suvokiant ne tik kaip produkto ar prekės ženklo išvaizdą, bet ir kaip visą patirtį naudojantis produktu ar prekės ženklu, tampa aišku, kad dizainas yra konkurencinio pranašumo kūrimo įrankis.
„Dizaino sprendimai gali pagreitinti gamybą, sumažinti išlaidas, pasiūlyti efektyviausius geidžiamos auditorijos problemų sprendimus, sklandžias patirtis, atkreipti minėtos auditorijos dėmesį, jį išlaikyti ir dar daugelį kitų dalykų. Trumpiau tariant – dizainas padeda inovuoti šiuos aspektus, – teigė J. Liugaila. – Inovacija yra natūrali evoliucijos dalis. Evoliucijos, kurią skatina konkurencija, tobulėjančios technologijos, nuolat kintantys vartotojų lūkesčiai, globalios tendencijos ir socialinės aktualijos.“
LGDA valdybos nario teigimu, prekės ženklai ir produktai šiame evoliucijos kontekste neturi prabangos nekisti, jie turi reaguoti į tai, kas vyksta aplink.
„Žiūrint iš vartotojų perspektyvos, nė vienas jų tiesiogiai nenori konkrečių prekės ženklų, konkrečių produktų, – jie nori to, ką suteikia prekės ženklai ir produktai, jie nori greito prekės ženklo teikiamos naudos atpažinimo, nori sklandžios patirties, nori rezultato, kurį padeda pasiekti produktai“, – sakė J. Liugaila.
Pasak jo, laiku į procesą įtrauktas profesionalus dizaineris gali ne tik padėti inovuoti prekės ženklus ar produktus, bet atkreipti dėmesį ir sureaguoti į socialines ar ekologines problemas.
„Kalbant apie dizaino įvedimą į prekės ženklo, produkto kūrimą ar atnaujinimą, visuomet kyla laiko ir ekonominių resursų dedikavimo klausimas. Dizainas LT priemonė tampa tarsi akstinu, motyvu žengti šį žingsnį ir pasinaudoti galimybe evoliucionuoti“, – komentavo J. Liugaila.
Kas gali pretenduoti į ES investicijas?
Pagal 2014–2020 m. ES investicijų priemonę „Dizainas LT“ bus paskirstyta 1,5 mln. eurų negražinamųjų subsidijų. Mažiausia galima projektui skirti finansavimo suma yra 3 tūkst. eurų 30 tūkst. eurų, didžiausia – 30 tūkst. eurų. Didžiausia galima suma vieno dizaino sprendimo sukūrimui ir diegimui yra 10 tūkst. eurų.
Paraiškas gali teikti labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, nepriskiriamos sunkumų patiriančių įmonių kategorijai. Įmonės pareiškėjos turėtų būti veikiančios ne trumpiau nei metus, turėti vidutiniškai ne mažiau kaip 50 tūkst. eurų metinių pardavimo pajamų iš savo pagamintos produkcijos ar suteiktų paslaugų, atitikti kitas apraše numatytas sąlygas.
„Priemonė „Dizainas LT“ siūlo pasinaudoti ES investicijomis atnaujinant arba kuriant naują gaminių dizainą arba paslaugos teikimo klientui sprendimus. Paslaugos atveju, finansuojamas proceso schemos, kuri patobulina paslaugos teikimą vartotojui, sukūrimas“, – teigė LVPA Verslo produktyvumo projektų skyriaus vedėja Sigita Skrebė.
Pagal priemonę remiamos veiklos apima dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą, dizaino sprendimo diegimo veiklą. Bus finansuojami ir dizaino realizavimo bandymai, pavyzdžio gamyba.
Antrajame kvietime neliko reikalavimo, kad vykdant projektą turi būti pakeičiama ne mažiau 30 proc. visų gaminio arba paslaugos dizaino elementų. Atsirado „Vieno dizaino“ sąvoka, kuri reiškia tos pačios produktų linijos dizaino (-ų) sukūrimą ir (ar) to paties gaminio ar paslaugos atskirų sudedamųjų dalių dizaino (-ų) sukūrimą. Taip pat numatyta, kad paslaugos, kurių dizaino sukūrimui ar atnaujinimui prašoma finansavimo, turi būti teikiamos už atlygį.
Paraiškų laukiama iki kovo 2 d.
Paraiškos pagal priemonę „Dizainas LT“ priimamos iki kovo 2 dienos. Įmonės raginamos nelaukti paskutinės dienos, o geriau panaudoti dar likusį laiką konsultacijoms.
S. Skrebės teigimu, ruošiantis teikti paraišką svarbu gerai įsigilinti į reikalavimus pareiškėjams ir projektams bei turėti originalią idėją. „O LVPA darbuotojai mielai pakonsultuos įmonių atstovus, kurie domėsis galimybe pateikti paraišką. Su potencialiais pareiškėjais kalbėsimės asmeniškai, padėsime įsivertinti, pasiruošti“, – sakė LVPA skyriaus vedėja.
Išsamią informaciją apie paraiškų teikimo sąlygas galite rasti LVPA internetiniame puslapyje.
Susidomėjusius priemonės „Dizainas LT“ galimybėmis kviečiame į klausimų-atsakymų sesiją, kuri vyks vasario 21 dieną LVPA.
Šaltinis: VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra
Atsiliepimai